Педагогічні колективи закладів освіти району упродовж 2023/2024 н.р. працюватимуть над впровадженням методичної теми «Мотивація як визначальний фактор організації навчальної діяльності учнів та вихованців в умовах змішаного навчання».

Педагогічні колективи закладів освіти району упродовж 2021/2022 н.р. – 2022/2023 н.р. працюватимуть над впровадженням методичної теми «Мотивація як визначальний фактор організації навчальної діяльності учнів та вихованців в умовах соціалізації».

Мета: створення психолого-педагогічних умов для формування мотиваційного компоненту успішного навчання та соціалізації учнів та вихованців закладів освіти району.

Завдання:

- визначення дієвих факторів формування сучасної навчальної мотивації в учнів та вихованців різного віку;

- формування мотиваційного компоненту соціалізації на успішність навчальної діяльності учнів та вихованців в умовах компетентнісної освіти;

- організація взаємодії педагога та учня на засадах педагогіки партнерства як умови успішної соціалізації особистості;

- опанування та застосування педагогами в освітній процес методів та прийомів мотиваційного компоненту соціалізації особистості учнів;

- забезпечення психолого-педагогічного супроводу учнів та вихованців з метою підтримки позитивного ставлення до навчання, пізнавального інтересу, потреби в здобутті знань, умінь і навичок.

Шляхи реалізації:

- здійснення теоретичного аналізу проблеми мотивації та соціалізації учнів та вихованців;

- розкриття місця мотивації та соціалізації в умовах впровадження Нової української школи;

- визначення та врахування в освітньому процесі пріоритетних зацікавленостей та інтересів учнів та вихованців;

- впровадження сучасних технологій, методів та прийомів навчання і виховання , що впливають на мотиваційну сферу школярів;

- створення умов до підвищення професійної компетентності та реалізації творчого потенціалу педагогів;

- поширення за межами закладів освіти кращого досвіду з даної теми, створеного у колективах.

Очікувані результати:

- підвищення якості освіти шляхом підвищення рівня позитивноїмотивації до навчання як складової успішної соціалізації учнів та вихованців;

- підвищення професійної мобільності педагогів, розвитку та саморозвитку учнів і вихованців;

- підвищення позитивного соціально-психологічного мікроклімату в закладах освіти району.

Підсумки роботи над районною методичною темою

“Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації

учнів та вихованців закладів освіти району"

Методична тема

"Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації учнів та вихованців закладів освіти району"

у 2020/2021 навчальному році методичний центр Управління освіти та педагогічний колектив продовжують працювати над впровадженням (ІV підсумковий етапу методичної теми)

Дослідження результатів

Узагальнення досвіду

2020/2021 н.р.

Мета:

· накопичення та систематизація даних щодо впровадження питання;

· розробка остаточних варіантів навчально-методичного забезпечення з теми;

· підбиття та оприлюднення загальних підсумків реалізації теми, підготовка публікацій із питання.

Актуальність теми та її теоретичне обгрунтування

Етапи впровадження методичної теми

Перелік актуальних нормативно-правових документів на початку 2019/2020 н.р.

Інформація про роботу над методичною темою району

«Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації учнів та вихованців навчальних закладів району»

І. Діагностико-теоретичний етап

Опанування теоретичних основ методичної теми

2016/2017 н.р.

№ з/п Зміст роботи Результати, напрацювання
1 Діагностика готовності педагогів до інноваційної діяльності Анкета«Готовність педагога до інновацій» Робота з педагогічним колективом: Проведено: -моніторинг проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації; - моніторинг якості організації навчально-виховного процесу в ЗДО (за результатами опитування та анкетування педпрацівників).
2 Теоретична та психологічна готовність педагогів до впровадження проблемного питання Тестування педагогів «Картка педагогічної оцінки (самооцінки) здатності педагогів до інноваційної діяльності ».
3 Формування у ЗДО освітнього середовища Розроблення алгоритму освітнього проекту взаємодії батьків дітей старшого дошкільного віку «Моя родина – моя гордість». Розробка освітнього проекту «Здорова дитина – багата країна». Розробка методичних рекомендацій «Роль педагогів в посиленні патріотичного виховання в навчальних закладах». розробка алгоритму впровадження методичної теми: «Складання педагогами індивідуального плану роботи над темою».
4 Методичне забезпечення Підписка періодичних видань: «Дошкільне виховання»,«Дошкільний навчальний заклад», «Вихователь–мето-дист дошкільного закладу», «Практичний психолог», «Управління дошкільним навчальним закладом»

ІІ. Адаптаційно-корекційний етап.

Уходження в тему

2017/2018 н.р.

№ з/п Зміст роботи Результати, напрацювання
1 Шляхи реалізації теми Алгоритм роботи педагогічного колективу над реалізацією науково-методичної теми (проблеми): 1. Попередня підготовка до впровадження нової педагогічної ідеї (концепції). 2. Забезпечення теоретичної та психологічної готовності педагогів школи до впровадження нових наукових ідей, концепцій, рекомендацій. 3. Вибір (постановка) науково-методичної теми або проблеми. 4. Ознайомлення з висвітленням проблеми в психолого-педагогічній літературі. 5. Уточнення теми (проблеми) і складання плану науково-методичної роботи. 6. Пошукова діяльність колективу школи з вирішення завдань колективної теми; систематичне накопичення матеріалу. 7. Аналіз та узагальнення результатів пошукової діяльності, формування перспективного педагогічного досвіду з обраної теми (проблеми). 8. Впровадження в практику роботи педагогів школи досвіду реалізації нових педагогічних ідей, концепцій та рекомендацій. 9. Підведення підсумків результатів роботи над науково-методичною темою. 10. Літературне оформлення результатів колективної роботи.
2 Формування досвіду творчої діяльності педагогів Творча група посилено працювала над проблемо: «Формування національної свідомості дошкільників». Вихователі на групових батьківських зборах звертали увагу на те що, соціалізація являє собою процес становлення особистості, поступове засвоєння нею вимог суспільства, придбання соціально значимих характеристик свідомості і поведінки, які регулюють її взаємини із суспільством. Були проведені׃ консультації для вихователів на тему:«Психоемоційне благополуччя дітей в дошкільному закладі»; «Технологія педагогічного спілкування з родиною»; «Як пом’якшити процес адаптації дітей до дошкільного закладу»;«Комунікативна спрямованість навчання дітей рідної мови». Педагогічні ради׃ «Про основні напрямки роботи дошкільного закладу у 2017/2018 навчальному році»; «Організація безпечного здоров’язберігаючого середовища» Дискусія:«Аспекти розвитку мовленнєвої особистості у ранньому дитинстві» Теоретичний семінар׃«Систематизація і поглиблення знань педагогів з теми: Дидактичні ігри з розвитку мовлення для дітей дошкільного віку». Колективні перегляди׃ Формування у дітей здоров'язберігаючої компетентності та здорового способу життя. (інтегроване заняття, 5 рік життя) вихователь:Прилуцька Л.М. «Масляна широка» - розвага для дітей старшого дошкільного віку (розвага, 6 рік життя) Заяк К.О.,Наджибі Л.В.,музичні керівники. Розвиток мовленнєвої компетенції дошкільника в процесі роботи з казкою (художньо-продуктивна діяльність, 4 рік життя) вихователь: Краснікова О.Ю. Індивідуальні консультації щодо організації самоосвітньої діяльності з теми.

Слід відмітити, що педагоги поглиблено працюють за індивідуальними темами, підвищуючи свій професійний рівень.

№ з/п ПІБ педагога Напрямок роботи
1 Краснікова О.Ю. Розвиток мовленнєвої компетенції дошкільника в процесі роботи з казкою.
2 Бобошко Л.І. Експерементальна діяльність дошкільників.як засіб ефективного розвитку пізнавальної активності.
3 Прилуцька Л.М. Українське народознавство в роботі з дошкільниками.
4 Мірошниченко Т.В. Впровадження педагогічних ідей С.Русової в роботу ДНЗ
5 Широбокова О.М. Формування морально-духовної компетентності дошкільників через організацію ігрової діяльності
6 Шмараєва Н.А. Розвиток пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку засобами дидактичної гри.
7 Сребнюк Т.С. Формування логіко - математичної компетентності дошкільників через ігрову діяльність.
8 Бровікова Н.А. Гра- наймиліша хвилинка, яка потрібна дитині для всебічного виховання тіла, розуму та здібностей.
9 Заяц К.О. Зниження емоційної напруги та тривожності засобами музичної діяльності дітей дошкільного віку.
10 Наджибі Л.В. Патріотичне виховання дошкільників засобами музичного фольклору.
11 Горбунова Л.В. Використання методів та прийомів ТРВЗ в роботі з дошкільниками.
12 Буря Я.Г. Формування основ патріотичного виховання дітей дошкільного віку засобами народознавства.
13 Нетребко В.М. Образотворча діяльність та художня праця,як засіб розвитку творчих здібностей у дітей.
14 Будовська Н.С. Активізація розумового розвитку дітей на заняттях ознайомлення з природою.
15 Юзефів Ю.М. Гра – провідний вид діяльності дітей дошкільного віку.

Інформація по ЗДО № 450

про роботу над методичною темою району

«Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації

учнів та вихованців навчальних закладів району»

ІІІ. Формувальний етап

Набуття власного досвіду.

Реалізація теми

2018/2019 н.р.

2019/2020 н.р.

№ з/п Зміст роботи Результати, напрацювання
1. Упровадження у практичну діяльність педагогічних працівників інноваційних технологій, форм та методів навчання На базі ЗДО активно впроваджуються в освітню діяльність та методичну роботу закладу такі інноваційні технології: «Театр фізичноно виховання і оздоровлення дітей дошкільного віку» Авторська программа М.М. Ефименко Духовно-моральне виховання Впровадження гуманної педагогіки В.О.Сухомлинського, народної педагогіки тощо. Регіональна Програма розвитку Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю
2. Упровадження освітньої моделі Реалізація теми в освітній діяльності: 1.Педагогічні ради на тему:«Здоровий спосіб життя, як основа подальших успіхів у формуванні особистості дитини», «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої діяльності» 2.Колективні форми роботи: - круглий стіл на тему: «Сучасні підходи до організації освітнього процесу з дошкільниками». - педагогічний турнір на тему: «Формування у дітей здоров'язберігаючої компетентності та здорового способу життя». - брейн - ринг на тему:«Використання народознавчих засобів у становленні особистості дошкільника». - ділова гра на тему: «Спілкування та мовленнєвий розвиток комунікативних здібностей дітей дошкільників». - колективний перегляд: «Використання дидактичних ігор та вправ на заняттях з розвитку мовлення. Гусакова Н.В. (група № 4, 6 р.ж.) -семінар-практикум.на тему: «Ефективність використання здоров'язбережувальних технологій-в умовах закладу дошкільної освіти» -теоретично-практичний семінар на тему:«Особливості виховання патріотизму у дошкільників» - семінар–тренінг на тему: «Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників» 3.Консультації для вихователів на тему: «Гендерне виховання. Особливості гендерного підходу у виховання дітей дошкільного віку», «Завдання та принципи патріотичного виховання дітей», 4.Робота з батьками: -загальні батьківські збори; - групові батьківські збори; - засідання клубу молодих батьків; - консультації: «Проблеми адаптації дітей раннього та молодшого дошкільного віку до умов ЗДО та шляхи їх подолання», «Золоті правила вихованнядитинив сім’ї», та інші за запитом батьків. Творча група посилено працювала над проблемо: «Формування національної свідомості дошкільників». Вихователі на групових батьківських зборах звертали увагу на те що, соціалізація являє собою процес становлення особистості, поступове засвоєння нею вимог суспільства, придбання соціально значимих характеристик свідомості і поведінки, які регулюють її взаємини із суспільством. На сайті ЗДО висвітлено освітня діяльність (результат реалізації теми)
3. Вивчення ефективності розробленої моделі, корекція. В закладі освіти проходила виставка – презентація: «Здобутки і недоліки», на якій вихователі презентували свої творчі звіти, проводився обмін думками та творчими ідеями, планами на наступний навчальний рік. Був проведений моніторинг результативності роботи над методичною темою.
Кiлькiсть переглядiв: 896